در این فعالیت باید نمایش را به سمت رفتارهای زیبا ببریم تا بچهها حدس بزنند چه کار خوب و زیبایی در حال انجام است. اول از خودمان شروع کنیم و رفتاری زیبا را که معمولا از جمله رفتارهای خودمان است به نمایش بگذاریم؛ سپس از بچهها بخواهیم تک تک بیایند و نمایشی از یک کار خوبی که انجام میدهند اجرا کنند. در این پایه و این فعالیت، انتظار انجام کارهای خوب بزرگ و سنگین از بچهها نداریم و همچنین انتظار اجرای یک نمایش حرفهای نیز از آنها نخواهیم داشت.
به طور کلی «نمایش بیصدا»[1] به هدف سوره حمد مرتبط است از این منظر که بچهها متوجه میشوند داشتن قدرت تکلم و کلام، چقدر خوب و مفید و زیباست که البته این امر با تذکر و القای ما در ذهن دانشآموزان شکل میگیرد. بنابراین «نمایش بیصدا» با این شرط که بچهها فایده و زیبایی قدرت تکلم را درک کنند، میتواند از جمله فعالیتهای خوب سوره حمد باشد.
[1] که در عرف به آن «پانتومیم» گفته میشود.