تشخیص کلمه صحیح

جمله‌ه­ایی را می‌­گوییم و از دانش‌آموزان می‌­خواهیم تا جملات با کلمه صحیح کامل کنند. برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند کلمات را به درستی تشخیص دهند؛ با دست به معنای کلمه اشاره می‌کنیم.

«ما اطرافمان زیبایی‌های زیادی داریم؛ اما چون دقتمان به آنها کم است پس زیبایی‌ها را کمتر می‌بینیم و تحسین زیباییمان کم می‌شود و غرغرمان زیاد می‌شود. ما با درست دیدن زیبایی‌ها و خوب شنیدن آنها، از داشتنشان لذت می‌بریم و می‌گوییم: به‌به! »

سپس اسم زیبایی‌های مختلف را در قالب عبارات کوتاه می‌گوییم و به آنها اشاره می‌کنیم تا دانش‌آموزان بگویند «به‌به» یا «الحمدلله»؛ مانند چه بدن سالمی، چه چشم‌های بینایی، چه گوش‌های شنوایی و … . این فعالیت تمرینی برای دیدن انواع زیبایی‌هاست.

 *این فعالیت به صورت مجازی هم قابل اجراست.