کودکان را به طبیعت یا حیاط مدرسه ببریم تا چند عدد سنگ جمع کنند. البته میتوانیم از قبل از آنها بخواهیم سنگهایی را پیدا کرده و با خود به کلاس بیاورند. به کمک هم سنگها را در مدرسه بشوییم تا تمیز شوند. از بچهها بخواهیم روی یک کاغذ، سنگها را بچینند و هر کدام با آنها یک شکل مانند آدمک، ماشین، گل یا درخت بسازند. سپس به کمک نخ یا کاموا یا هرچه در اختیار داریم، اَشکال خود را تکمیل و تزیین کنند. خوب است این فعالیت در محیطی خارج از فضای بسته کلاس مانند حیاط مدرسه انجام گیرد. این کار را با انواع برگها نیز میتوان انجام داد و کودکان از نتایج به دست آمده لذت خواهند برد. لازم است هنگام انجام این نوع فعالیتها توجه بچهها را به سوره توحید و هدف آن جلب کنیم؛ به این صورت هر بار که دانشآموزان با پدیدهای مانند برگ درختان مواجه شدند سوره توحید و هدف آن برایشان تداعی میشود.
براي پايه دوم نيز مي توان از اين فعاليت استفاده كرد با اين تفاوت كه در نهايت خاصيت هر آنچه كه ساخته شده براي بچه ها بازگو مي كنيم يا از خود بچه ها مي خواهيم به منزل بروند و با كمك پدر و مادر چند نكته درباره خواص آن موجود پيدا كنند و در كلاس بخوانند. خوب است اين فعاليت در خارج از محيطي بسته كلاس مانند حياط مدرسه انجام گيرد.