- صوت سوره را در حالی که دانشآموزان مشغول انجام کاری هستند که باعث خوشحالی دیگران میشود، در کلاس پخش نموده و با آن همخوانی میکنیم. به عنوان مثال: برای شاد کردن سرایدار مدرسه، یک روز کلاس را دستهجمعی نظافت میکنیم.
- در حالی که تصاویری از انواع چهرههای خندانی که مورد مهربانی قرار گرفتهاند را برای دانشآموزان نمایش میدهیم، مانند: دو دوستی که یکدیگر را با مهربانی در آغوش گرفتهاند، پیرمردی که به او کمک شده است و … ، صوت سوره را پخش میکنیم.
- دانشآموزان در حالی که قرآن شخصیشان را به عنوان کتاب قوانین انجام کارهای خوب برای رسیدن به خوشحالیهای ماندگار در آغوش گرفتهاند، به صوت زیبای سوره گوش بدهند.
- دانشآموزان در حالی که عبارت «قرآن، کتاب قوانینِ انجام کارهای خوب» را خطاطی میکنند، تلاوت سوره را گوش دهند و با آن زمزمه کنند.
- دانشآموزان در حالی که کاردستی یک خانه را به عنوان مهمترین جایی که میشود با انجام کارهای خوب در آن به شادی ماندگار رسید درست میکنند، به صوت سوره گوش دهند و با آن زمزمه کنند.
- در حین انجام یک کار که باعث خوشحالی دیگران است، صوت سوره را در کلاس پخش میکنیم و با آن همخوانی میکنیم. به عنوان مثال برای شاد کردن نظافتچی مدرسه، یک روز همه با هم کلاس را نظافت میکنیم. میتوانیم سوره را بعد از این کار یشنویم یا بخوانیم.
- صوت سوره را پخش میکنیم. دانشآموزان به نوبت پای تخته آمده و با خواندن هر آیه یک صورتک خندان میکشند. آنقدر این کار را تکرار میکنیم که تخته پُر از لبخند شده باشد. میشود ما هر آیه را بخوانیم و دانشآموزان تکرار کنند.