از دانشآموزان میخواهیم به سؤالاتی مانند نمونه زیر پاسخ بدهند:
آیا برای اینکه نان به دست ما برسد فقط وجود نانوا کافیست؟ (منتظر پاسخ دانشآموزان میشویم) چه کسانی با هم در این کار همدلی کردهاند؟ پاسخهای دانشآموزان باید نزدیک به این موارد باشد: همکاران نانوا مانند آقای خمیر زن، راننده کامیونی که آرد را برای نانوایی میآورد، فروشنده آرد با متقاضی آرد، آسیاب و آسیابان، خریداری که به دنبال گندم برای تهیه آرد است، کشاورزی که به دنبال گندم مرغوب برای کشت است، فروشنده بذر
در این فعالیت باید اهمیت کار جمعی و امکانپذیر نبودن انجام فردی موارد مطرح شده برای همه واضح شود. سؤالات مطرح شده بهتر است شامل نمونههایی چون: برق، نان، انواع موادغذایی، مسافرت و… باشد؛ مواردی که مرتبط با تأمین انواع نیازهای انسان با استفاده از طبیعت است. مخاطب قرار دادن یکی از دانشآموزان بصورت تصادفی، و بالا بردن سرعت پرسش و پاسخ باعث افزایش نشاط و هیجان این فعالیت میشود.