علاوه بر مواردی که ذکر شد میتوانیم از بازیها و فعالیتهای پایههای قبل که با هدف و اقتضای سنی دانشآموزان چهارمی تناسب دارد استفاده کنیم. همه بازیهای پایههای اول، دوم و سوم به دلیل تناسب با هدف پایه چهارم برای دانشآموزان چهارمی قابل استفاده است.
اما هر کدام از این بازیها و فعالیتها را میتوانیم بنا به سن این پایه به شکلی مناسب تغییر دهیم؛ به عنوان مثال در ارتباط با بازی «توپ تعادلی» میتوانیم در این پایه روی هریک از توپها یک مشکل را که در ذهن هر یک از بچهها وجود دارد بنویسیم؛ میتوانیم به جای دو سبد از چند سبد در دو طرف استفاده کنیم و سبدها را به مشکلات فردی، گروهی، خانوادگی، درسی و … نامگذاری کنیم و از بچهها بخواهیم پس از اینکه توپها را در سبد مخصوص خود انداختند، راه حلی برای آن مشکل پیشنهاد بدهند.