دو دسته کاغذ بزرگ داریم. روی دسته اول نام انواع آسیبها را مینویسیم و یا شکل آنها را میکشیم (برای اینکه بیشتر روی بچه ها اثر بگذارد میتوانیم از خود آنها بخواهیم که این آسیبها را نقاشی کنند) و به همین ترتیب روی کاغذهای دسته دوم، راه حل آسیب را مینویسیم. سپس به تعداد کاغذها دو گروه انتخاب کرده و روبروی هم قرار میدهیم. به هر نفر یک کاغذ میدهیم به طوریکه سمت نوشته یا نقاشی شده به سمت داخل باشد و پیدا نباشد؛ بعد با زدن سوت یا با شمارش، بازی شروع میشود؛ بچهها کاغذها را برمیگردانند؛ آسیبها و راه حلها مشخص میشوند؛ سپس هر یک از دانشآموزانی که کاغذ آسیب به دست دارند، باید سریع راه حل خود را پیدا کنند و به سمت او بروند. کسی که زودتر به راه حل خود برسد برنده است.