بچهها به صورت داوطلبانه انتخاب میکنند که پازلشان را به صورت گروهی یا فردی درست کنند. سپس تا شماره 20، به بچهها زمان میدهیم تا پازلهایشان را کامل کنند. در پایان، نظر بچهها را در مورد تفاوت (تمایز) کار جمعی و فردی جویا میشویم.
تذکر:
- چنانچه کسی داوطلب کار فردی نبود چند نفر را به قید قرعه انتخاب میکنیم تا ساخت پازل را به صورت فردی انجام دهند.
- باید بچهها برای این جلسه از منزل با خود پازل بیاورند و پازلها با هم جابجا شوند.
- چنانچه خود مدرسه تصمیم به تهیه پازل گرفت، به تعداد نصف بچههای کلاس تهیه شود. پازلها ترجیحاً تصاویری از طبیعت باشد. در اینجا میتوان شعر ابر و باد و مه و خورشید و … را با عنوان همکاری اجزای تشکیلدهنده طبیعت به آنها آموخت. (در صورتی که امکان این بازی نباشد با مواردی مانند شکستن چوبها به صورت گروهی یا تکی، جابجا کردن وسایل به صورت تکی یا گروهی و فعالیتهایی مشابه میتواند جایگزین شود.)