جمع‌آوری توپ‌ها

ابتدا بازی را انفرادی انجام می‌‏دهیم. در حیاط مدرسه یک دانش‌‏آموز باید به تنهایی توپ‏‌هایی را از سبد شروع به سبد پایان که چند متر جلوتر تعبیه شده است انتقال دهد. مدت زمان باید اندک باشد؛ مثلاً در مدت زمان خواندن شعر یک و یک و یک، دو و دو و دو، سه و سه و سه و … تا ده و ده و ده. تعداد توپ‌های انتقالی شمرده می‏‌شود. سپس همین کار را دو دانش‌آموز انجام بدهند. سپس توپ‌ها شمرده می‌شوند. در ادامه با سه نفر و به همین شکل تا 10 نفر بازی را انجام می‌دهیم. بدین ترتیب تأثیر کار گروهی، در سرعت انجام شدن کار، کاهش خستگی افراد و تعداد توپ‏‌های انتقال داده شده مشخص می‌شود. لازم است این موضوع را برای بچه‌ها تحلیل کنیم. باید توجه داشته باشیم که فاصله سبدها، تعداد توپ‏‌ها و تعداد افراد را به گونه‌ای مدیریت کنیم که این بازی هرچه بهتر به هدف خود برسد.