ابتدا بازی را انفرادی انجام میدهیم. در حیاط مدرسه یک دانشآموز باید به تنهایی توپهایی را از سبد شروع به سبد پایان که چند متر جلوتر تعبیه شده است انتقال دهد. مدت زمان باید اندک باشد؛ مثلاً در مدت زمان خواندن شعر یک و یک و یک، دو و دو و دو، سه و سه و سه و … تا ده و ده و ده. تعداد توپهای انتقالی شمرده میشود. سپس همین کار را دو دانشآموز انجام بدهند. سپس توپها شمرده میشوند. در ادامه با سه نفر و به همین شکل تا 10 نفر بازی را انجام میدهیم. بدین ترتیب تأثیر کار گروهی، در سرعت انجام شدن کار، کاهش خستگی افراد و تعداد توپهای انتقال داده شده مشخص میشود. لازم است این موضوع را برای بچهها تحلیل کنیم. باید توجه داشته باشیم که فاصله سبدها، تعداد توپها و تعداد افراد را به گونهای مدیریت کنیم که این بازی هرچه بهتر به هدف خود برسد.