همه بازیهایی که در آن مانع گذاشته میشود و بچهها باید با سختی و تلاش، از موانع عبور کنند، برای این سوره مناسب است. این موانع میتواند کش یا رُبانی باشد که مانند یک تار از دیواری به دیوار دیگر کشیده شده و بچهها بدون اینکه آن را از جا بکَنند، باید از آن عبور کنند؛ میتواند یک یا دو نیمکت در جلوی کلاس باشد و بچهها با پریدن از روی آن، از این موانع عبور کنند؛ میتواند یک یا چند دانشآموز باشد که مانع دویدن بقیه بچهها از مبدا به مقصد میشوند و جلوی سرعت آنها را میگیرند و بچهها باید تلاش کنند بدون ایجاد مشکل جدید، از آنها عبور کنند و خود را به مقصد برسانند. البته در مورد اخیر، لازم است به نحوی مدیریت کنیم که دانشآموزان دچار درگیری نشوند. میتوانیم همه این موانع را برای یک بازی در نظر بگیریم تا هرچه بچهها میروند، موانع سختتر شوند.