- در درس «کتابخانه کلاس ما» صفحه 4، دانشآموزان طی یک گفتگوی گروهی به سوالهای مطرح شده توسط معلم پاسخ میدهند. خوب است پس از مطالعه این درس، جهت مرور مفاهیم سوره قریش به دانشآموزان بگوییم که یکی از کارهایی که نیاز به تشکیل جمع و الفت و همدلی بین افراد دارد، همفکری برای جمعآوری کتاب و ایجاد یک کتابخانه کوچک در کلاس است. سپس از آنها بخواهیم به صورت گروهی راجع به این موضوع فکر نموده و برای عملی نمودن آن اقدام کنند.
- فعالیتهایی که در بخش «بازی، بازی، بازی» در صفحات 8، 12 و 105 انجام میشوند، به دلیل گروهی بودن بستر خوبی برای آشنایی دانشآموزان با کارهای گروهی مختلف محسوب میشوند.
- در درس «چغندر پر برکت» صفحه 13، خوب است توجه دانشآموزان را به همکاری و همدلی که بین شخصیتهای داستان برای بیرون آوردن چغندر ایجاد میشود، جلب نموده و در ادامه سوره قریش را همخوانی کنیم.
- در درس «دوستان ما» در صفحه 42، میتوانیم توجه دانشآموزان را به روند تهیه نان و ساختن خانه به عنوان کارهایی که لازم است به شکل گروهی انجام شوند جلب نموده و اینگونه بستر مناسب برای مرور سوره قریش را فراهم کنیم.