بچهها را به حیاط مدرسه می بریم .یک تابلو کوچک از درختان سبز که نماد تابستان است و یک آدم برفی که نماد زمستان است درست می کنیم، با توجه به تعداد دانش آموزان، تصاویر میوه هایی مثل خیار، سیب، پرتقال، گلابی، انگور، هندوانه، نارنگی وموز و انجیررا به شکل کارتهایی درست می کنیم.. سپس ظاهر میوه را برای بچهها توصیف میکنیم تا دانشآموزان تشخیص بدهند چه میوه ای هست. مثلا شیرین و آبدار هستم ،به رنگ سبزم، بر بدنم خط هایی نمایان است، در درونم تخمه دارم، اگر گفتی من چه هستم ؟ از قبل روی تابلوهای تابستان و زمستان چسب های دو طرفه می چسبانیم. به بچهها میگوییم هر میوه ای را که شناختید و در دست داشتید روی تابلو خودش بچسبانید. وقتی میوه ها و کارتهای تصویری تمام شد، صوت سوره تین رو پخش می کنیم. در نهایت به بچهها میگوییم: میوههای تابستان خنک و آبدار هستند تا تشنگی ما را برطرف کنند و میوههای زمستان اکثرشان مثل پرتقال ، لیموشیرین و نارنگی برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مفیدند. دانشآموزان از طریق این بازی با خواص میوهها آشنا میشوند.