نوشتن روی تخته (قرائت سوره)

بچه های کلاس را به دو گروه تقسیم می کنیم به هر گروه یک گچ می دهیم هم زمان که صوت‌سوره پخش می شود آن گچ بین بچه ها دست به دست می‌شود با متوقف کردن صوت سوره، دو دانش آموزی که گچ دستشان است، هر یک پای تابلو مصداقی از کارهایی که اثرشان به تدریج مشخص می‌شود را می‌نویسند. این مصادیق می‌تواند هر کاری باشد برای مثال خوردن قرص که اثر آن به تدریج مشخص می شود و یا گرفتن یک رژیم غذایی که اثر آن به تدریج مشخص می شود. مجدد صوت‌سوره پخش می‌شود و گچ دست به دست می‌شود و با متوقف کردن آن بازی دوباره تکرار می‌شود. و همزمان با پخش صوت سوره بچه‌ها را همخوانی می‌کنند.