از دانشآموزان بخواهیم یک دفترچه تهیه نمایند. اگر حروف الفبا را آموختهاند و توانایی نوشتن دارند، میتوانند عنوان یکی از خوبیهایشان را در هر صفحه نوشته و اطرافش را با نقاشی یا برچسب تزئین کنند. اگر حروف الفبا را نیاموختهاند یا درصورت تمایل خودشان، ما صفتی از صفات خوبشان را مینویسیم. عناوینی چون سلام کردن، مهربانی، مسواک زدن و … که ممکن است رفتار و ویژگی معمول بسیاری از بچهها باشد اما به آن رفتار به عنوان یک کار یا ویژگی خوب بی توجهاند؛ با این کار بیش از قبل توجهشان را به صفات خوب و رفتارهای درستشان جلب مینماییم.