به سلیقه خودمان و با امکاناتی که داریم یک گردنبند میسازیم و آن را به عنوان نمادی برای نزدیک یا شبیه شدن به پیامبر قرار میدهیم. به این صورت که هر بار دانشآموزی رفتار خوب و درستی انجام داد، آن گردنبند را به گردنش میآویزیم، اعلام میکنیم که به خاطر رفتار خوبش شبیه به پیامبر شده، حالا این بار نوبت اوست که گردنبند روی گردنش قرار گیرد و بچهها سوره را برایش بخوانند؛ سپس همه با هم سوره مسد را برای او و به خاطر رفتار خوبی که انجام داده، میخوانیم. بهتر است رفتارهای خوب ساده و کوچک بچهها را هم در نظر داشته باشیم و در زمانی که روی سوره مبارکه مسد وقوف داریم و یا حتی پس از آن، طوری بچهها را رصد کنیم که به بهانه انجام یک کار خوب، حداقل یک بار گردنبند را به گردنشان بیاویزیم تا همه حس خوشایند و پرافتخار نزدیکی و شباهت به پیامبر را تجربه کنند.هر نوع رفتار مناسب چه در حوزه تعاملات گروهی و چه در زمینه امور فردی، میتواند بهانهای برای انجام این فعالیت و زمینهای خوب برای خواندن سوره شود.
این فعالیت برای پایه های چهارم ، پنجم و ششم مناسب است، اما ذکر این نکته لازم است که هنگام انجام این فعالیت، باید اقتضای سنی دانشآموزان پایه ششمی لحاظ شود. ممکن است احساس کنیم دانشآموزان ما علاقهای به انداختن گردنبند به این شکل ندارنددر این صورت بهتر است برای این کار جایگزینی مانند یک دستبند در نظر بگیریم. دستبندی که متناسب با جنسیت کلاس باشد و یا هر چیز دیگری بنا به شرایط و سلیقه کلاس و نظر خودمان.{