کارهای مفید و بیفایده را به صورت پراکنده و با فاصله روی تخته می نویسیم. مثلا: خواب بین الطلوعین، خواب قبل از مغرب، خواب بعد از نماز صبح، خواب بین ساعت شب ۱۰ شب تا ۴ صبح
آنگاه یکی یکی دانشآموزان را صدا میزنیم و توپی در اختیار آنها قرار میدهیم و از آنها میخواهیم که سوالات ما را با پرتاب کردن توپ به سمت پاسخ صحیح نوشته شده بر روی تخته، جواب بدهند .
مثلا از دانشآموز میپرسیم کدام خواب مفید است ؟
دانش آموز باید توپ را به سمت جواب صحیح پرتاب کند .
و یا میپرسیم کدام نوشیدنی ها مضر هستند ؟ و یا کدام شنیدنیها مضرند ؟ و ……