جدولی از اوقات شبانه روز که شروع آن از مغرب است را روی تخته رسم میکنیم. از بچهها میخواهیم که فهرستی از کارهای مناسب هر زمان را بگویند تا در جدول قرار دهیم. مثلاً خرید کردن، صبحانه، مهمانی رفتن، بازی کردن، تلویزیون دیدن، خوابیدن، کوه رفتن، ورزش کردن، نماز خواندن و … .
سپس در مورد کارهایی که فقط در زمانهای خاصی میتوان انجام داد مانند رفتن به مدرسه یا کارهایی که میتوان در زمانهای مختلف شبانه روز انجام داد مانند انجام تکلیف صحبت میکنیم. در پایان گفتگو، بهترین زمان انجام هر کار را نتیجهگیری نموده و مشخص میکنیم.