پیش از ورود به کلاس، دو توپ معمولی، یکی کوچک (به عنوان زمین) و یکی بزرگ (به عنوان خورشید) تهیه میکنیم.
توپ بزرگتر را زرد رنگ و توپ کوچکتر را سبز و آبی رنگ (شبیه به ظاهر زمین) میکنیم.
با این توپها وارد کلاس میشویم و از بچهها میپرسیم : به نظرتان امروز می خواهیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم؟
شما وقتی به آسمان نگاه می کنید، چه چیزهایی میبینید؟ سپس از آنها میخواهیم در مدت زمان ۳ دقیقه یک نقاشی از آسمان بکشند و هر چه در آن هست را در نقاشی جا دهند. از روی نقاشی دانش آموزان نام چیزهایی که در آسمان وجود دارند را روی تخته مینویسیم. در نهایت خودمان فهرست را تکمیل میکنیم: خورشید، ماه، ستاره، سیاره، پرنده، ابر، هواپیما و …
حال با بچه ها در مورد فاصله خورشید و ماه از زمین و اینکه آیا در آسمان ثابت هستند یا حرکت می کنند، صحبت می کنیم.
آنگاه با نمایش نماهنگ «طلوع و غروب خورشید ۱ یا ۲» توجه بچهها را به شب و روز و کارهایی که به واسطه آمدن شب و روز انجام می دهیم، جلب می کنیم. (نکته: در صورتی که از نظر مربی، موسیقی این کلیپ استرسزا و اضطرابآورهست، موسیقی را پخش نمیکنیم یا موسیقی مرتبط دیگری را همزمان پخش میکنیم)