- حین رنگ آمیزی تصاویر مرتبط با موضوع سوره، سوره را بخوانند.
- از دانشآموزان بخواهیم در حال نقاشی یک مورچه به عنوان نماد موجوداتی که بعد از شکست باز هم تلاش میکنند، سوره را بخوانند.
- دانشآموزان را به گروههای پنج نفره تقسیم میکنیم. اعضای هر گروه یکی دو بار با هم سوره را تمرین میکنند. سپس گروهها به ترتیب سوره را برای بقیه کلاس میخوانند. انواعی از این روشهای انجام این کار را روی تخته مینویسیم تا هر گروه بنا بر شرایط خودش تصمیم بگیرد یکی از آنها را به کار ببندد. روشهایی چون خواندن سوره از روی کتاب، خواندن آیهها یک در میان، جمعخوانی گروه، تکخوانی یکی از اعضای گروه و … . در این فعالیت همه دانشآموزان را به عنوان پیروز و برنده اعلام میکنیم.