از دانشآموزان میخواهیم خصوصیات و ویژگیهای خوب دوست خود را در حد چند خط روی یک کاغذ با ذکر نام او، بنویسند و به کلاس بیاورند. بعد از جمعآوری برگهها، برگه مربوط به هر دانشآموز را به خودش داده و از آنها میخواهیم خصوصیاتی که دوستشان درباره آنها نوشته را دقیق بخوانند. چنانچه مقدور باشد جمع نظرات دوستانشان را در غالب یک لوح شکیل و زیبا به آنها هدیه میدهیم.
روش دیگر این است که به صورت تصادفی نام یکی از دانشآموزان را صدا میکنیم. او از جای خود برمیخیزد. سپس همگی بعد از اندکی تأمل درباره صفات خوب و نقاط قوت او، به نوبت آن ویژگیها را بلند بیان میکنند. در این فعالیت ما وظیفه داریم صفات خوبی که دانشآموزان به دوستانشان نسبت میدهند را با تکان دادن سر، اشاره دست و کلام خود تأیید کنیم.