وصف دوست

از دانش‌آموزان می‌خواهیم خصوصیات و ویژگی‌­های خوب دوست خود را در حد چند خط روی یک کاغذ با ذکر نام او، بنویسند و به کلاس بیاورند. بعد از جمع‌آوری برگه‌­ها، برگه مربوط به هر دانش‌آموز را به خودش داده و از آنها می‌خواهیم خصوصیاتی که دوستشان درباره آنها نوشته را دقیق بخوانند. چنانچه مقدور باشد جمع نظرات دوستانشان را در غالب یک لوح شکیل و زیبا به آنها هدیه می‌­دهیم.
روش دیگر این است که به صورت تصادفی نام یکی از دانش­‌آموزان را صدا می­‌کنیم. او از جای خود برمی‌­خیزد. سپس همگی بعد از اندکی تأمل درباره صفات خوب و نقاط قوت او، به نوبت آن ویژگی‌­ها را بلند بیان می‌­کنند. در این فعالیت ما وظیفه داریم صفات خوبی که دانش‌­آموزان به دوستانشان نسبت می­‌دهند را با تکان دادن سر، اشاره دست و کلام خود تأیید کنیم.