نمایش «عینک دودی»

با یک عینک دودی وارد کلاس می­‌شویم و به کمترین و ساده­‌ترین توصیف از آنچه مشاهده می‌­کنیم مشغول می‌­شویم. سپس چهره­ متفکرانه به خود می‌­گیریم و عینک دودی را بر می‌داریم و یک ذره بین بزرگ از داخل جیب یا کیف خود خارج می‌­کنیم و هر یک از آن اشیاء را به نوبت، با دقت بسیار، از زوایای مختلف مورد مشاهده قرار می‌­دهیم و با صدای بلند که دانش­‌آموزان کاملاً متوجه شوند، تفکرات خود را با کلام شیرین و پر از نشاط به زبان می­‌آوریم. لازم است قبلاً درباره­ اشیایی که می‌­خواهیم در نمایش توصیف کنیم، تفکر کرده باشیم تا در حین نمایش به زمان برای فکر کردن نیاز نداشته باشیم. پس از اتمام نمایش از دانش­‌آموزان می‌­خواهیم به خوراکی‌­هایی که برای زنگ تفریح آورده‌­اند توجه کنند و راجع به مفید یا مضر بودن آنها نظر دهند. به آنها کمک می‌­کنیم تا در مورد فواید یا مضرات هر یک از خوراکی‌­ها اطلاعات بیشتری بدست بیاورند. در آخر از آنها می‌­خواهیم نظر خود را راجع به ویژگی‌‌های یکی از خوراکی‌های مناسب برای زنگ تفریح بیان کنند.