با یک عینک دودی وارد کلاس میشویم و به کمترین و سادهترین توصیف از آنچه مشاهده میکنیم مشغول میشویم. سپس چهره متفکرانه به خود میگیریم و عینک دودی را بر میداریم و یک ذره بین بزرگ از داخل جیب یا کیف خود خارج میکنیم و هر یک از آن اشیاء را به نوبت، با دقت بسیار، از زوایای مختلف مورد مشاهده قرار میدهیم و با صدای بلند که دانشآموزان کاملاً متوجه شوند، تفکرات خود را با کلام شیرین و پر از نشاط به زبان میآوریم. لازم است قبلاً درباره اشیایی که میخواهیم در نمایش توصیف کنیم، تفکر کرده باشیم تا در حین نمایش به زمان برای فکر کردن نیاز نداشته باشیم. پس از اتمام نمایش از دانشآموزان میخواهیم به خوراکیهایی که برای زنگ تفریح آوردهاند توجه کنند و راجع به مفید یا مضر بودن آنها نظر دهند. به آنها کمک میکنیم تا در مورد فواید یا مضرات هر یک از خوراکیها اطلاعات بیشتری بدست بیاورند. در آخر از آنها میخواهیم نظر خود را راجع به ویژگیهای یکی از خوراکیهای مناسب برای زنگ تفریح بیان کنند.