نقاشی خلاق

تخته را با توجه به ردیف‌های کلاس تقسیم می‌کنیم؛ آنگاه در هر قسمت یک خط واحد می‌کشیم. این خط می‌تواند خط شکسته یا منحنی و یا صاف باشد؛ سپس از هر گروه یکی از دانش‌آموزان را صدا می‌کنیم، صوت سوره را پخش می‌کنیم، باید هر دانش‌آموزی به آن خط، خط دیگری اضافه کند (منحنی، شکسته، صاف، کوتاه، بلند و…) در جای خود بنشیند و نفر بعدی پای تخته حاضر شود. این روند ادامه می‌یابد تا صوت سوره تمام شود. بدین ترتیب دانش‌آموزان هر ردیف، با کمک هم گروهی‌های خودشان در آن ردیف تصویری خلق می‌کنند. بچه‌ها با این فعالیت توان فکری و گفتگوییشان افزایش می‌یابد.