نان و پنیر

با تعدادی خوراکی که لازم است تعداد آن ها بیشتر از تعداد دانش‌آموزان باشد وارد کلاس می­ شویم (مانند نان و پنیر، شکلات و آبنبات و …). آنها را به بچه­ ها تعارف می­ کنیم و به آنها توضیح می­ دهیم که زیاد خوردن خوراکی ­ها هیچ سودی ندارد،اما می ­توانیم با دادن آن ها به بقیه یک کار خوب به کارهای مان اضافه کنیم. سپس  حین یادآوری این موضوع که قرار است باقی مانده خوراکی­ ها را به دیگران بدهیم، از آنها می­­ پرسیم که تمایل دارند چند خوراکی برای خود بردارند؟ در پایان به کمک دانش­ آموزانی که در برداشتن خوراکی زیاده روی نکرده ­اند، باقی مانده خوراکی ­ها را بین دانش­ آموزان یک کلاس دیگر پخش کنیم.