با تعدادی خوراکی که لازم است تعداد آن ها بیشتر از تعداد دانشآموزان باشد وارد کلاس می شویم (مانند نان و پنیر، شکلات و آبنبات و …). آنها را به بچه ها تعارف می کنیم و به آنها توضیح می دهیم که زیاد خوردن خوراکی ها هیچ سودی ندارد،اما می توانیم با دادن آن ها به بقیه یک کار خوب به کارهای مان اضافه کنیم. سپس حین یادآوری این موضوع که قرار است باقی مانده خوراکی ها را به دیگران بدهیم، از آنها می پرسیم که تمایل دارند چند خوراکی برای خود بردارند؟ در پایان به کمک دانش آموزانی که در برداشتن خوراکی زیاده روی نکرده اند، باقی مانده خوراکی ها را بین دانش آموزان یک کلاس دیگر پخش کنیم.