برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه هشتم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه کوثر است.

بسمه تعالی

عرض سلام و احترام خدمت والدین گرامی

بعد از سوره‌های حمد، ناس و فلق، توحید و مسد و نصر و کافرون، کلاس ما وارد سوره مبارکه کوثر می‌شود. فرزندان ما از این سوره مبارکه، دیدن نعمت‌ها و قدردانی و شکر آنها را می‌آموزند.

امیدواریم در طول مهمانی سوره کوثر، بچه‌ها به نعمت‌های زندگی خود توجه کنند و شکر، ابتدا بر زبانشان جاری شود؛ سپس به واسطه شناخت بیشتر، بین نعمت‌ها تمایز قائل شوند و شکر و قدردانی عمیق‌تری نسبت به نعمت‌های بزرگتر و مهم‌تر زندگی در آنها شکل بگیرد. مانند پدر و مادر، سلامتی و … . حتی احتمال دارد به برکت سوره کوثر، شاهد شکر عملی در فرزندانمان باشیم و ببینیم که در عمل، بهتر و بیشتر از نعمت‌ها و داشته‌های خود استفاده می‌کنند و قدر آنها را می‌دانند. همچنین ممکن است در این مدت نسبت به پیامبر گرامی صلی‌الله‌علیه‌وآله و حتی نماز، انس و محبت بیشتری پیدا کنند.

شما والدین عزیز اگر سوره کوثر را در کنار بچه‌ها در خانه بخوانید و اگر خودتان با سوره مبارکه آشنا شوید و آن را وارد زندگی خودتان و خانواده نمایید، علاوه بر رشد خودتان، کمک بزرگی به رشد فرزندتان خواهید کرد.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.