برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه هفتم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه کافرون است.

بسمه تعالی

عرض سلام و احترام خدمت والدین گرامی

بعد از سوره نصر، وارد سوره مبارکه کافرون می‌شویم. بچه‌ها در این سوره ابتدا یاد می‌گیرند چون بچه‌های خوبی هستند به بدی‌ها نه بگویند. آنها می‌آموزند خداوند است که تعیین می‌کند چه کاری خوب و چه کاری بد است؛ و پدر و مادر و معلم هستند که خوب و بد کارها را به بچه‌ها یاد می‌دهند. در فضای سوره کافرون، بچه‌ها کم‌کم مهارت «نه گفتن» پیدا می‌کنند. یعنی یاد می‌گیرند اگر کسی آنها را دعوت به کاری کرد که خوب نیست، محکم و مطمئن نه بگویند.

کاری که شما والدین عزیز می‌توانید انجام دهید همچنان خواندن سوره در خانه است. همچنین خیلی مفید است سعی کنید امر و نهی‌ها و باید نبایدهایی که در خانه مطرح می‌شود بر اساس دستورات الهی و مورد رضایت خداوند باشد. به این ترتیب بستر خوبی برای ورود سوره مبارکه کافرون به زندگی شما فراهم می‌شود.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.