برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه ششم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه نصر است.

بسمه تعالی

عرض سلام و احترام خدمت والدین گرامی

ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان در اجرای برنامه «فهم قرآن»، به اطلاع شما می‌رسانیم که به لطف خدا همراه با سوره‌های مبارکه حمد، ناس، فلق و توحید، اکنون به محضر سوره مبارکه مسد می‌رویم و این سوره مبارکه را به کلاس خود دعوت می‌نماییم. پیام سوره مسد برای دانش‌آموزان «آسیب‌گریزی و دشمن‌ستیزی» است.

در تمام طول تاریخ، حق و حقیقت، خیر و صلاح و مهربانی و آرامش، دشمنانی جدی داشته است. از این رو همواره دشمن‌ستیزی از اصول مهم انسانی بوده که خداوند به واسطه انبیای دلسوز خود همه خوبان را به آن دعوت کرده است؛ زیرا عدم ستیز با دشمنان خوبی‌ها، باعث وارد شدن آسیب‌های جبران ناپذیر به بشریت می‌شود.

سوره مبارکه مسد عموی پیامبر را به دلیل عملکردش جهنمی معرفی می‌کند و به ما این هشدار را می‌دهد که هر که باشیم، رفتارهای اشتباه به ما آسیب می‌زند؛ این سوره دشمن پیامبر را در نهایت، شکست خورده معرفی می‌کند و به ما نوید می‌دهد که دشمنان خدا که دشمنان مردم هستند، هر قدر در ظاهر قدرتمند باشند شکست خواهند خورد.

آنچه قرار است فرزندان ما از این سوره بیاموزند نکات بالا نیست. بلکه می‌خواهیم بیاموزند که در زندگی انسان، آسیب‌هایی وجود دارد که اگر به آنها بی‌توجهی شود و از آنها جلوگیری نشود، باعث آزار و اذیت انسان می‌شوند. بخصوص که فرزندان دلبند ما در سنی هستند که لازم است مراقب سلامتی خود باشند و از رفتارهایی که به آنها آسیب می‌رساند دوری کنند. آسیب‌گریزی در این سن مقدمه دشمن‌ستیزی در سنین نوجوانی و جوانی است. فعلا و در این سن، از دشمن‌ستیزی، تنها ابرازهای حماسی آن را می‌آموزند؛ اما لازم است مفهوم آسیب‌گریزی در وجودشان درونی شود.

خوب است ما والدین هم روزها همراه فرزندان، سوره مبارکه مسد را بخوانیم؛ بعلاوه سعی کنیم با این سوره مبارکه زندگی کنیم.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.