برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه دوم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه ناس است.

بسمه تعالی

عرض سلام و احترام خدمت والدین گرامی

همانطور که در جریان هستید فرزندانمان در حال انس و ارتباط با سوره‌ها هستند. در نامه قبل، برنامه کلی به اطلاعتان رسید. به لطف خدا، انس و همراهی با سوره مبارکه حمد آثار و برکات زیادی داشت که حتما شما هم متوجه برخی از این آثار شده‌اید. اکنون سوره مبارکه ناس را نیز به کلاسمان دعوت می‌کنیم و امیدواریم که به زندگی همه ما وارد شود.

پیام سوره ناس برای فرزندان، «انجام سریع و به موقع کارهای خوب» است. در این مدت که هر روز یک یا چند بار سوره ناس را با بچه‌ها می‌خوانیم، رویکرد کلی کلاس هم همین پیام سوره ناس است. بچه‌ها با کارهای خوب آشنا می‌شوند و برای انجام سریع آنها انگیزه پیدا می‌کنند. باید مراقب باشیم که «سرعت عمل» با «عجله» اشتباه نشود؛ تأخیر نینداختن در انجام کارها و انجام سریع آنها بسیار مفید و مثبت است، اما عجله به معنای انجام هول هولکی و بی‌دقت کارها یا انجام یک کار قبل از اینکه مقدماتش فراهم شود، منفی و مضرّ است.

توقع داریم بعد از چند هفته همراهی با سوره مبارکه ناس، فرزندمان به کارهای خوب در زندگی روزمره بیشتر از قبل توجه داشته باشد و انگیزه و سرعت عملش در انجام کارها تا حدودی بیشتر شده باشد. مثلا در انجام به موقع تکالیف، تمام کردن سریع کارها، به موقع خوابیدن یا … نسبت به قبل پیشرفت کند.

همانطور که در نامه قبل هم اشاره شد، شما به دو شکل می‌توانید به این جریان کمک کنید؛ یکی اینکه هر زمان توانستید سوره ناس را در فضایی امن و شاد، با فرزند خود بخوانید؛ دیگر اینکه سعی کنید سوره ناس را زندگی کنید؛ یعنی به کارهای خوب که در زندگی روزمره شما فراوان است توجه داشته باشید و سعی کنید آنها را سریع و به موقع انجام دهید. از طریق این رمزواره می‌توانید کمی بیشتر با سوره مبارکه ناس آشنا شوید؛ البته محتوای این فیلم آموزشی فقط برای خودِ شماست و آنچه فرزندمان از این سوره باید در نظر داشته باشد، همان پیامی است که در بالا مطرح شد.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.