برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه نهم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه ماعون است.

بسمه تعالی

عرض سلام و ادب و احترام خدمت والدین گرامی

شما عزیزان که در طول سال تحصیلی همراه فرزندانتان بودید و بستر جاری شدن حقایق سوره‌های قرآن را در دل و جان ایشان فراهم کردید.

آخرین سوره‌ای که در این سال تحصیلی مهمان حضورش هستیم سوره مبارکه ماعون است. امیدواریم فرزندانمان از این سوره مبارکه توجه به دیگران و اهمیت دادن به نیازهای آنها را بیاموزند. همچنین آرزومندیم که به برکت این سوره، متوجه عظمت نماز، بخصوص نماز جماعت شوند و خود را اهل نماز بدانند؛ هرچند تثبیت این امر و نمازخوان شدن ممکن است نیازمند طی شدن زمان بیشتری باشد.

بهترین کمک شما والدین عزیز، آشنا شدن خودتان با سوره ماعون و تلاش برای ورود حقایق این سوره مبارکه به زندگی خود و خانواده‌تان است. همچنین توصیه می‌شود هر زمان که میسر بود، سوره مبارکه ماعون و سایر سوره‌هایی را که فرزندان با آنها آشنا شده‌اند با هم بخوانید. خوب است خواندن این سوره‌ها در طول تعطیلات در کنار سوره‌هایی که به عنوان برنامه تابستان معرفی خواهد شد ادامه پیدا کند.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.