برای نتیجه بخش‌تر شدن آموزش هر سوره، بهتر است خانواده‌ها نیز در جریان کار ما قرار بگیرند تا بتوانیم از همراهی آنها برای رشد فرزندانمان بهره ببریم. خوب است قبل از آموزش هر سوره، والدین را از برنامه کلاس و تغییراتی که سوره مبارکه می‌تواند در فرزندان ایجاد کند مطلع کنیم؛ این کار می‌تواند با یک نامه که به دست والدین می‌رسد انجام شود. متن زیر، نمونه نامه چهارم برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و حاوی معرفی کلی برنامه فهم قرآن و توضیحات مربوط به آموزش سوره مبارکه توحید است.

بسمه تعالی

عرض سلام و احترام خدمت والدین گرامی

پس از سوره‌های مبارکه حمد و ناس و فلق، اکنون سوره مبارکه توحید وارد کلاس ما می‌شود. پیام سوره توحید «یاد خدا به واسطه دیدن عظمت مخلوقات» است.

در روزهایی که در محضر سوره توحید هستیم، فرزندان ما می‌آموزند که به پدیده‌های گوناگون بیشتر توجه کنند؛ به کثرت و فراوانی سنگ‌ها، برگ‌ها، ستاره‌ها و … و همین‌طور انسان‌ها؛ به تنوع و گوناگونی میوه‌ها، درختان، حشرات و … ؛ به عظمت و بزرگی زمین، دریا، کوه، آسمان و … . آنها می‌آموزند که همه اینها مخلوق خداوند هستند؛ به این ترتیب توجه به عظمت‌ها آنها را یاد خدا می‌اندارد.

با توجه به سطح درک بچه‌ها، مستقیما درباره خداوند و صفات او با فرزندانمان صحبت نمی‌کنیم. همین که آنها بندگی ما در برابر خداوند را می‌بینند و با سوره مبارکه توحید و پیام آن آشنا می‌شوند، جوانه‌های توحید در وجودشان شکوفا می‌شود و رشد می‌کند.

شما والدین عزیز می‌توانید با خواندن آیات سوره توحید و نیز وارد کردن این سوره مبارکه به زندگی خودتان به این جریان کمک کنید.

موفق، سلامت و در مسیر قرآن باشید.