نامه ای برای امیر المومنین علی (ع)

بعد از بیان واقعه ی غدیر، بچه ها را تشویق کنیم طی نامه ای  جانشینی امیرالمؤمنین علیه السلام را خدمت ایشان تبریک بگویند.

مثلا به آنها بگوییم:«بچه ­ها می­دانید همه­ ی ملائکه های هفت آسمان، ستاره­ ها، ماه و خورشید و کهکشان­ ها همه و همه خوشحال اند که به فرمان خدای مهربان در روز عید غدیر، امیرالمؤمنین علیه السلام جانشین پیامبر صلوات الله علیه و آله شدند.

بچه ها دیدید وقتی عید می ­شود بعضی ها به هم کارت تبریک هدیه می دهند؟

یا وقتی کسی در کار یا درس موفق می ­شود بهش لوح تقدیر می دهند؟

حالا ما هم می خواهیم با هم به مناسبت این­که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام  امام و مولای ما شدند، برایشان یک نامه ی تبریک بنویسیم و این عید بزرگ رو به ایشان تبریک بگوییم.

می­ توانیم در نامه بنویسیم که چقدر خوشحالیم که خداوند ایشان را به عنوان امام ما انتخاب کردند.

دیگه چی خوبه بنویسیم؟

می ­توانیم از ایشان بخواهیم که برای ما و مامان باباهامون دعا کنند که شیعه ­های خوبی برای ایشان باشیم، یعنی همه­ ی حرف­هایشان را خوبِ خوب گوش دهیم و عمل کنیم.

می­ توانیم برایشان بنویسیم که چقدر از این که در جشن ولایتشان یعنی جشن غدیر شرکت کردیم، خوشحالیم و این­که با هم چه قراری گذاشتیم تا حضرت هم برای موفق شدن کمکمان بکنند. قرارمان چه بود؟ این­که  از این بعد داستان غدیر و  فضیلت های امیرالمؤمنین علیه السلام رو بیشتر و بهتر یاد بگیریم و به دوستانمان هم یاد بدهیم.

وقتی این کار را بکنیم چه می­شود؟

اینطوری به پیامبر صلوات الله علیه و ائمه علیهم السلام نشان می­ دهیم که چقدر خوشحالیم که شیعه هستیم و خیلی خیلی دوستشان داریم و دلمان می­خواهد همیشه حتی در بهشت هم، در راه و در کنار این بزرگواران باشیم.

 این فعالیت باهدف جهت دهی احساسات پاک بچه ها در راستای محبتشان نسبت به مولای شیعیان و القای حس افتخار شیعه بودن و پیرو دستورات اهل بیت بودن انجام می ­شود.