دانشآموزان را گروهبندی میکنیم. یک مبحث درسی را در نظر میگیریم و از آنها میخواهیم تا در مدت زمان معینی در مورد آن مبحث به همدیگر کمک کنند تا آن را بهتر یاد بگیرند و تمام ایراداتشان رفع شود. درباره نتیجه این همکاری و علت بیان چنین نتایجی با آنها گفتگو میکنیم. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، از آن مبحث آزمون به عمل میآوریم. دانشآموزان با این آزمون نتیجه همکاری خود را خواهند دید. لازم است در طول این مدت با همکاری دانشآموزان احادیث و آیاتی که راجع به دوستی و فواید کمک به دیگران هستند را جمعآوری نموده و از آنها بخواهیم با توجه به منافعی که در احادیث ذکر شده، برنامه درسی خود را پیش ببرند.