معلم یار

دانش‌آموزان را گروه‌­بندی می­‌کنیم. یک مبحث درسی را در نظر می‌­گیریم و از آنها می‌خواهیم تا در مدت زمان معینی در مورد آن مبحث به همدیگر کمک کنند تا آن را بهتر یاد بگیرند و تمام ایراداتشان رفع شود. درباره نتیجه این همکاری و علت بیان چنین نتایجی با آنها گفتگو می‌­کنیم. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، از آن مبحث آزمون به عمل می‌آوریم. دانش­‌آموزان با این آزمون نتیجه همکاری خود را خواهند دید. لازم است در طول این مدت با همکاری دانش‌­آموزان احادیث و آیاتی که راجع به دوستی و فواید کمک به دیگران هستند را جمع‌­آوری نموده و از آنها بخواهیم با توجه به منافعی که در احادیث ذکر شده، برنامه درسی خود را پیش ببرند.