ماهیگیری

دانش‌آموزان را گروه‌بندی می‌کنیم. ابزاری مانند چوب و نخ و آهنربا برای درست کردن چوب ماهیگیری، کاغذهای رنگی و گیره کاغذ یا سنجاق قفلی به تعداد اعضای گروه برای درست کردن ماهی در اختیارشان قرار می‌دهیم. از آنها می‌خواهیم برگه‌ها را به شکل ماهی برش داده و در قسمت دهان هر یک، سنجاق یا گیره وصل کنند. سپس با راهنمایی ما روی هر ماهی یکی از مصادیق حریم‌های طبیعی، عقلی و شرعی را نوشته و در مکان مخصوصی که به عنوان حوض ماهی مشخص کرده‌ایم، بریزند. به طور همزمان از هر گروه یک نفر با توجه به نوع حریمی که ما اعلام می‌کنیم و با تشویق دوستانشان، شروع به صید می‌کند. این فعالیت تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تمامی اعضا یک ماهی صید کرده باشند. پس از هر بار صید، صیادان جملات روی ماهی‌ها را بلند می‌خوانند.