میتوانیم هنگام تدریس سوره فلق، برخی مشکلات ساختگی را در کلاس ایجاد کنیم و به اصطلاح صحنهسازی نماییم تا بستری برای دیدن مشکل، رجوع به سوره فلق و سپس حل آن به وجود آوریم. مثلاً دستمان به استکان کوچکی که روی میزمان گذاشتهایم بخورد، به زمین بیفتد و بشکند؛ یا به بهانهای مقداری آب روی زمین کلاس بریزد؛ تعدادی شکلات به کلاس ببریم و پس از شمردن تعداد شکلاتها و تعداد بچهها، ناراحتی خود را از کم بودن تعداد شکلاتها ابراز کنیم؛ از بچهها راه حل بخواهیم و خودمان نیز راه حلها را به آنها نشان دهیم و سپس جلوی چشم آنها، مشکلات را برطرف کنیم. خورده شیشهها را به آرامی و با خوشحالی جمع کنیم، دستمالی بیاوریم و آب ریخته شده روی زمین را با لبخند و آرامش پاک کنیم، شکلاتها را با لبخند نصف کنیم تا به همه بچههای کلاس برسد. لازم است کودکان با چشمان خود ببینند همه مسائل به راحتی و با خوشحالی حل شد و همه چیز درست شد؛ سپس در این بستر سوره فلق را یادآوری نماییم و آن را با هم بخوانیم. برای اجرای مجازی این فعالیت میتوانیم مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد مانند قطع و وصل شدن اینترنت و … را در نظر بگیریم.