شکلات

هنگام بررسی تکالیف دانش ­آموزان وانمود می­ کنیم که خودکارمان را با خود نیاورده­ ایم، ناگهان به یاد می­ آوریم که خودکارهای زیادی داریم که به عنوان یادگاری از دیگران نگه داشته­ ایم و تا به حال از آنها استفاده نکرده ­ایم. یکی یکی خودکارها را امتحان می­ کنیم و می­ بینم که بعد از گذشت این همه مدت هیچکدام از آنها قابل استفاده نیستند. سپس به این نکته اشاره کنیم که اگر همان زمان از خودکارها استفاده می­ کردیم بهتر بود و حالا مجبور به دور انداختن تمام آنها نبودیم. این گفتگو می ­تواند بهانه­ ای برای تشویق دانش ­آموزان به آوردن وسایل اضافیشان به کلاس جهت استفاده بقیه دوستانشان از آنها و یا درست کردن کاردستی با آن وسایل و آوردنشان به کلاس باشد. علاوه بر این می ­توانیم با ساختن کاردستی­ های مختلف با خودکارها (مثلا: آدمک­ های خودکاری) و استفاده از آنها برای تزیین کلاس، فضای کلاس را به کمک بچه­ ها زیبا کنیم.