هنگام بررسی تکالیف دانش آموزان وانمود می کنیم که خودکارمان را با خود نیاورده ایم، ناگهان به یاد می آوریم که خودکارهای زیادی داریم که به عنوان یادگاری از دیگران نگه داشته ایم و تا به حال از آنها استفاده نکرده ایم. یکی یکی خودکارها را امتحان می کنیم و می بینم که بعد از گذشت این همه مدت هیچکدام از آنها قابل استفاده نیستند. سپس به این نکته اشاره کنیم که اگر همان زمان از خودکارها استفاده می کردیم بهتر بود و حالا مجبور به دور انداختن تمام آنها نبودیم. این گفتگو می تواند بهانه ای برای تشویق دانش آموزان به آوردن وسایل اضافیشان به کلاس جهت استفاده بقیه دوستانشان از آنها و یا درست کردن کاردستی با آن وسایل و آوردنشان به کلاس باشد. علاوه بر این می توانیم با ساختن کاردستی های مختلف با خودکارها (مثلا: آدمک های خودکاری) و استفاده از آنها برای تزیین کلاس، فضای کلاس را به کمک بچه ها زیبا کنیم.