داستان تخیلی

داستانی تخیلی همراه با صداهای متناسب با آن تعریف می‌کنیم و از دانش‌­آموزان می‌­خواهیم تا چشم­هایشان را ببندند و همراه با تعریف کردن ما داستان را تصور کنند. سپس در قسمت­‌های مختلفی از داستان توقف می‌کنیم. در هر بخش یک دانش‌­آموز را صدا می‌­کنیم که داستان را ادامه دهد. خوب است داستان را به صورتی طراحی کنیم که دانش‌آموزان دیدنی­‌ها و شنیدنی‌­های مختلف را بدون آنکه با چشم ببینند و یا با گوش بشنوند تصور کنند. مانند نسیم خنکی می­‌وزید، صدای چهچه بلبلان فضای دشت را پر کرده بود، گل‌­های شقایق با وزش نسیم تکان می­‌خوردند و … .