یک کاغذ سفید بزرگ را روی دیوار نصب میکنیم. با همفکری بچهها ویژگیهای خوب کاغذ را توصیف کنیم. مثلا اینکه چقدر سفید است، چقدر پاک است، چقدر تمیز است، چقدر زیباست و … . در همین حین، این توصیفات را که قبلا روی کارتهایی نوشتهایم دور تا دور کاغذ سفید میچسبانیم. از آنها بخواهیم به نوبت با انگشت آغشته به گواش سیاه یا ذغال یک لکه روی کاغذ بزنند. وقتی همه این کار را کردند میگوییم ببینید کاغذ دیگر سفید نیست! پاک نیست! زیبا نیست! و آن توصیفات اولیه روی کارتها را از اطراف کاغذ برمیداریم. به دانشآموزان القاء کنیم که همه ما مانند این کاغذ خوب و پاک هستیم و نمیگذاریم بدیها از خوبی و پاکی ما کم کنند. همین فعالیت را با یک آینه یا شیشه بزرگ هم میتوانیم انجام بدهیم.