روی تخته یا روی یک کاغذ ضخیم قسمتی از یک شیء را نقاشی میکنیم. یا چنانچه از کشیدن نقاشی معذوریم، میتوانیم پردهنگاری از عکسهای اجزای آن تصویر تهیه کنیم و مرحله به مرحله از دانشآموزان میپرسیم که این چیست؟ تمام نظرها را میشنویم و هیچ پاسخی نمیدهیم. سپس یک جزء دیگر که حدس زدن را آسانتر میکند میکشیم تا مجدداً حدس بزنند. خوب است فضایی فراهم کنیم تا کنجکاوی دانشآموزان، برای حدس زدن با توجه به اجزای کوچکتر آن شیء مانند دم یا گوش فیل و … برانگیخته شود.