دو سبد با عنوان¬های دریا و خشکی در انتهای کلاس میگذاریم. عکسهایی از انواع موجودات کوچک که در دریا و یا خشکی زندگی میکنند، روی میز قرار میدهیم. کلاس را به دو گروه مساوی به نامهای آب و خاک تقسیم میکنیم.
افراد گروه پشت سر هم در دو ردیف می ایستند. هر گروه باید تا تمام شدن همه عکسهای گروه خود، فعالیت را ادامه دهد. به این صورت که موجوداتی که در دریا و یا خشکی زندگی میکنند را پیدا کرده و در سبد مخصوص آن قرار دهند. این کار در سکوت کامل همراه با شنیدن تلاوت سوره انجام میشود.
برای انجام این فعالیت میتوانیم از برچسبهای موجود در بازار که انواع حیوانات آبزی و خشکی را دارند، استفاده کنیم.
پس از پایان بازی از دانشآموزان میخواهیم اگر قدرت خاصی از این موجودات شنیدهاند، بیان کنند؛ در ادامه خودمان هم روی ویژگیهای عجیب تعدادی از این موجودات تأکید میکنیم. زنبور و عسل شفا بخشش، موریانه و لانه سازی شگفتانگیزش یا جلبکهای دریا و قدرت تصفیه آبشان و… نمونههایی از این موجودات هستند که همگی قدرت خود را از خدا گرفتهاند.