این بازی بهتر است در فضای باز انجام شود. دانشآموزان به نوبت پشت خطی که روی زمین علامتگذاری کردهایم میایستند. از آنها میخواهیم بلندترین پرش خود را انجام دهند. میزان پرش هرکس را روی زمین نشانه گذاری میکنیم.
میتوانیم علاوه بر علامتگذاری روی زمین، یک نخ کاموا به اندازه طول پرش هرکس به دستش بدهیم. سپس میگوییم میخواهیم یک قهرمان پرش را معرفی کنیم. سه متر بعد از خط شروع پرش را علامتگذاری کرده و از دانشآموزان میخواهیم حدس بزنند «چه کسی میتواند تا این علامت بپرد؟»
میتوانیم طول پرش را با باز کردن تدریجی گلوله کاموا و پرسیدن مکرر این سؤال که «به نظرتان کافی است یا نه؟» نشان دهیم. وقتی دانشآموزان در مورد نام قهرمان پرش اظهار نظر کردند، جیرجیرک را به عنوان قهرمانِ قهرمانان پرش معرفی میکنیم. خوب است در پایان فیلمی کوتاه از پرش شگفتانگیز جیرجیرکها را نمایش داده یا کتابی مصور مربوط به ویژگیهای خاص جیرجیرکها در معرض دیدشان بگذاریم. توجه داریم این فعالیت باید منجر به نشان دادن قدرت خداوند شود؛ نه صرفا نمایش قدرت یک مخلوق.