چند شی را با خود به کلاس میبریم. مانند: مداد، ماژیک، جاعینکی و… . دانشآموزان را به نوبت در گروههای چند نفره به جلوی کلاس میآوریم. مداد را به نفر اول میدهیم و میگوییم موز و دانشآموزان مداد را دستبهدست کرده و میگویند موز، به همین ترتیب شیء بعدی مثلاً جاعینکی را میدهیم و میگوییم بینی و مجدداً دانشآموزان جاعینکی را دستبهدست میکنند و میگویند بینی در نهایت وقتی همهی اشیاء را با اسامی جدید یاد گرفتند معلم یک دستورالعمل را میگوید و دانشآموزان باید آن را انجام دهند مثلاً موز را روی بینی بگذارید و یا توت فرنگی را با چسب به کیک بچسبانید، توت فرنگی را بگذار روی مداد بچسبون روی بینیت. دانشآموزان باید با اشیاء دستورالعمل معلم را تصور کنند و با آن ابزار اجرا کنند. خوب است در نامگذاری از کلماتی استفاده کنیم که دستورات آن غالب طنز پیدا کنند تا موجب نشاط بیشتر دانشآموزان شود. به جهت افزایش سرعتالعمل باید دستورات را قبل از اجرا نوشته باشیم.