دانشآموزان را به حیاط یا نمازخانه میبریم که فضای کافی برای انجام حرکات داشته باشند. سپس فهرستی از کارهایی که انجام آنها نیاز به تجسّم و تصویرسازی ذهنی دارد را از قبل تهیه میکنیم. پس از یک بار همخوانی سوره، موارد را به ترتیب از روی فهرست میخوانیم و دانشآموزان مورد خوانده شده را اجرا میکنند. با هر بار سوت زدن، دانشآموزان فوراً به حالت اولیه خود بازگشته و آماده حرکت بعدی میشوند.
به طور مثال: مانند یک پیرزن راه بروید، مثل یک کودکی که به تازگی راه افتاده است راه بروید، مانند یک ربات راه بروید و دوستتان را مانند ربات نوازش کنید، مثل یک هواپیما آماده پرواز شوید و پرواز کنید، مانند یک پدربزرگ سوره ناس یا حمد را بخوانید، مثل یک فوتبالیست مؤدب بعد از اینکه گل زده است حرکتی را انجام دهید، نشان دهید یک مادر چگونه نوزادش را میخواباند، رشد یک گل از دانه تا شکفتن را نشان دهید.