ابتدا شیای را به بچهها نشان میدهیم. سپس یکی از دانشآموزان را انتخاب کرده و از کلاس خارج میکنیم و آن شی را پنهان میکنیم. آنگاه از او میخواهیم که وارد کلاس شود و شروع به جستجو کند. به عنوان داور ضمن نگاه کردن به ساعت با کوبیدن مداد روی میز، جوینده را به طرف آن شی هدایت میکنیم. بدین صورت که با نزدیک شدن به آن شی صدا شدیدتر شده و هرچه از آن دور شود صدا کمتر و کمتر میشود. اگر ظرف مدت یک و نیم تا دو دقیقه پیدا نکرد، زمان او به پایان میرسد و نوبت به نفر بعدی میرسد. در این بازی ممکن است برخی با تجربه شکست مواجه شوند؛ بنابراین موقعیت مناسبی برای یادآوری این موضوع که شکست امری طبیعی و خود و دیگران را شکست خورده ندانستن کاری زیبا است، فراهم میشود.