با خودمان خوراکیهایی با طعمهای مختلف به کلاس میآوریم. سپس از یکی از دانشآموزان میخواهیم تا به جلوی کلاس بیاید و با چشمان بسته یکی از خوراکیها را ابتدا ببوید و تشخیص خود را بگوید. سپس کمی از آن را بچشند و تشخیص خود را کاملتر کند. پس از آن چشمان خود را باز کند تا آنچه را که حدس زده است مشاهده کند. میتوانیم از خوراکیهایی با طعمهای ترش، شیرین، تلخ، شور و … استفاده کنیم. سپس به آنها میگوییم دانشآموزان سوره علق خوانده بو و طعم غذاهای خوشمزه را زود متوجه میشوند زیرا به محیط اطرافشان خوب دقت و نگاه میکنند.