در طول کلاس هرجا اشاره‌ای به هریک از نعمت‌های خدا شد، می‌توانیم سوره کوثر را یادآوری کنیم و گاهی سوره را بخوانیم. همچنین اگر به موضوعی با محوریت پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام هم برخوردیم می‌توانیم سوره را مرور کنیم.

  1. در درس «خانه تا مدرسه» می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم هم خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم هم مدرسه‌ای که در آن درس می‌خوانیم از نعمت‌های بزرگ زندگی ما هستند که باید به خوبی قدر آنها را بدانیم. همچنین در این درس به مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه پرداخته شده است. خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که اگر این مسیر آسان و کوتاه بود خدا را شکر کنیم که اینگونه است. اگر سخت و طولانی بود، باز هم می‌توانیم خدا را شکر کنیم که امکانات مختلفی در اختیارمان قرار داده که آن را با همین سختی‌ها طی کنیم و باسواد شویم. به طور کلی این درس را به خوبی می‌توانیم با رویکرد پیام سوره کوثر آموزش دهیم؛ زیرا سرشار از نعمت‌های گوناگون است.
  2. در درس «آهن ربای من» می‌توانیم از آهن ربا به عنوان یک نعمت نام ببریم که کاربردهای مختلفی در زندگی ما دارد. هرچقدر بیشتر این نوع امکانات را بشناسیم و بهتر از آنها استفاده کنیم بهتر شکرگزاری کرده‌ایم.
  3. در درس «از گذشته تا آینده» نور و ابزارهای روشنایی یکی از نعمت‌های مهم زندگی هستند.