در طول کلاس هرجا اشاره‌ای به هریک از نعمت‌های خدا شد، می‌توانیم سوره کوثر را یادآوری کنیم و گاهی سوره را بخوانیم. همچنین اگر به موضوعی با محوریت پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام هم برخوردیم می‌توانیم سوره را مرور کنیم.

  1. خود یادگیری ریاضی یکی از نعمت‌های زندگی است که در بسیاری اوقات کار را برایمان آسان‌تر می‌کند. مثلا کسی که خوب می‌تواند جمع و منها کند، راحت‌تر می‌تواند پول خریدها را حساب کند (می‌توانیم تصویر ابتدای بخش 18 را نشان دهیم). یا کسی که می‌تواند عددها را بشمارد، می‌تواند سریع حساب کند که چند صفحه کتاب خوانده است. لازم است در رابطه با این موضوع چند نمونه کاربردی به بچه‌ها نشان دهیم تا به خوبی درک کنند ریاضی هم می‌تواند یک نعمت باشد که باید قدرش را بدانیم.
  2. همه امکاناتی که با آن ریاضی یاد می‌گیریم یا مسائل ریاضی را حل می‌کنیم، از جمله نعمت‌هایی هستند که خدا به ما داده است. از ذهن و انگشتان دست برای حساب و کتاب گرفته تا خط کش و مداد و شابلون و … .
  3. در برخی تصاویر مانند تصویر ابتدای بخش 19 می‌توانیم از بچه‌ها بخواهیم نعمت‌هایی را که می‌بینند بگویند.
  4. در بخش 20 که راجع به وضو تصاویری آمده است، خوب است از نماز به عنوان یک نعمتی که به واسطه پیامبر به ما رسیده و ما را به پیامبر نزدیک می‌کند صحبت کنیم.
  5. در بخش 21 می‌توانیم کتاب و کتابخانه و دوست کتابخوان را و همچنین بحث زمان را به عنوان نعمت نام ببریم. در همه این موارد باید به شکرگزاری و نگاه شاکرانه توجه داشته باشیم.