اگر کتاب‌های درسی را از منظر پیام سوره کافرون نگاه کنیم، موارد متعددی را متناسب با این پیام می‌بینیم. هر کار خوب یا بدی که در طول آموزش کتاب‌ها مشاهده می‌کنیم می‌تواند مصداقی از پیام سوره کافرون باشد. کارهای خوب که طرفدارشان هستیم و آنها را انجام می‌دهیم؛ با کارهای بد هم مخالفت می‌کنیم و سمتشان نمی‌رویم.

چند نمونه استفاده از محتوای کتاب‌ها در زیر آمده است؛ شبیه این نمونه‌ها موارد بسیار دیگری نیز خودمان می‌توانیم پیدا کنیم.

  1. در ابتدای بخش 16 می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم بیرون زدن از صف و بهم زدن نظم صف کار خوبی نیست. باید به کارهایی که باعث به هم زدن صف می‌شود نه بگوییم.
  2. می‌توانیم به بچه‌ها یاد بدهیم به عقب انداختن انجام تمرین‌های ریاضی نه بگویند.
  3. در تصویر ابتدای بخش 19 می‌توانیم نه گفتن به دور ریختن و اسراف نان را تمرین کنیم.
  4. در تصویر ابتدای بخش 20 می‌توانیم این نکته را بگوییم که برگزاری مجالس اهل بیت و رفتن به هیئت و شرکت در این مجالس بسیار خوب است. سوره کافرون به ما یاد می‌دهد طرفدار همه خوبی‌ها باشیم و به بدی‌ها نه بگوییم. اهل بیت بهترین انسان‌های روی زمین هستند که ما را با خوبی‌ها و بدی‌ها آشنا می‌کنند. ما همیشه آنها را دوست داریم و به دشمنان آنها که دشمنان خوبی‌ها هستند نه می‌گوییم.
  5. همچنین در این بخش تصاویری با موضوع وضو گرفتن می‌بینیم. به این بهانه می‌توانیم با بچه‌ها درباره نماز گفتگوی کوتاهی داشته باشیم؛ نماز خواندن از مهم‌ترین کارهایی است که باید یاد بگیریم و انجام دهیم؛ هرکس به ما گفت نماز کار خوب و مهمی نیست، محکم و جدی با او مخالفت می‌کنیم.

در ابتدای بخش 21 تصویری از یک کتابخانه را مشاهده می‌کنیم. در کتابخانه‌ها باید توجه داشته باشیم که بلند صحبت نکنیم و اگر کسی خواست با ما بلند صحبت کند به او نه بگوییم و با مهربانی و دوستانه اجازه صحبت کردن ندهیم.