برای مرور سوره مبارکه نصر هنگام تدریس کتاب‌های درسی، هرجا با مفهوم کمک کردن، یاری رساندن، کمک به پیشرفت ایران و کشورهای اسلامی و همچنین فعالیت‌های دینی، برپایی شعائر و مراسم مذهبی مواجه شدیم می‌توانیم سوره نصر را مرور کنیم.

  1. می‌توانیم این نکته را به دانش‌آموزان منتقل کنیم که قرآن خواندن درواقع مشارکت در یک کار بسیار خوب و مهم است. قرآن خواندن باعث بهتر شدن انسان‌ها و بهتر شدن زندگی آنها می‌شود. قرآن خواندن باعث صلح و دوستی در جهان می‌شود. همه مسلمانان جهان قرآن می‌خوانند. ما می‌توانیم قرآن بخوانیم و با همه مسلمانان جهان در این کار خوب و مهم سهیم شویم.
  2. همچنین برای مرور پیام سوره نصر در کلاس قرآن، می‌توانیم در موقعیت‌های مختلفی که دانش‌آموزان در یک کار خوب مشارکت می‌کنند، سوره را قرائت نماییم. مانند زمانی که ساکت می‌شوند تا صدای دانش‌آموزی که قرآن می‌خواند شنیده شود یا نظم کلاس قرآن حفظ شود.
  3. صفحات مختلف درس پنجم را می‌توانیم با رویکرد سوره نصر آموزش دهیم. مثلا در صفحه اول، مشارکت در نماز جماعت و برپایی آن در خانه یا مدرسه، کمک به انجام یک کار خوب و یاری دین خدا است.
  4. در درس ششم می‌توانیم از بچه‌ها بخواهیم تصویر ابتدای درس را ببینند و با توجه به کارهایی که دانش‌آموزان در تصویر انجام می‌دهند، بگویند این کارها چه ارتباطی به سوره نصر دارد.
  5. در درس هفتم می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم پیامبران، داناترین و بزرگ‌ترین انسان‌هایی هستند که دین خدا را یاری کرده‌اند. آنها می‌خواستند و می‌خواهند انسان‌ها خوب باشند و درست زندگی کنند. ما هم اگر کارهای خوب انجام دهیم، پیامبران دانا و مهربان را یاری کرده‌ایم.