برای مرور و تثبیت سوره مبارکه مسد در وجود دانش‌آموزان، هرجا متوجه یک آسیب شدیم، در صورت لزوم، توجه بچه‌ها را به آن جلب می‌نماییم و سوره را مرور می‌کنیم.

  1. در آغاز درس چهارم یعنی «قرآن بخوانیم» می‌توانیم از قرآن به عنوان کتابی یاد کنیم که ما را از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد.
  2. شعر «در این دنیا خدایا» را که خواندیم می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم آنکه همیشه آسیب را از ما دور می‌کند خدای مهربان است.
  3. در ابتدای درس پنجم «کودک مسلمان»، می‌توانیم انواع آسیب‌هایی را که لازم است کودکان از آنها دوری کنند مثال بزنیم و با بیان این مثال‌ها آنها را با خصوصیات یک کودک مسلمان آشنا کنیم. مثلا آسیب عدم رعایت بهداشت فردی، نداشتن خواب کافی یا دیر خوابیدن.
  4. «پیام قرآنی» درس پنجم راجع به پاکیزه نگه داشتن لباس است. خوب است در مورد آسیب‌‌هایی که با رعایت این موارد از همه افراد چه کوچک و چه بزرگ دور می‌شود و همچنین چهارچوب‌های آن که لازم است رعایت شوند با دانش‌آموزان گفتگو کنیم.
  5. در درس ششم «مدرسه ما»، می‌توانیم توجه دانش‌آموزان را به چهارچوب‌هایی که لازم است در مدرسه رعایت کنند، مانند احترام به معلم، مهربانی با دوستان و … جلب نموده و به آنها یادآوری کنیم دستورات خداوند هم از جنس همین چهارچوب‌ها هستند. هرچقدر بیشتر به حرف خداوند گوش کنیم کمتر آسیب می‌بینیم.