برای مرور و تثبیت سوره مبارکه مسد در وجود دانش‌آموزان، هرجا متوجه یک آسیب شدیم، در صورت لزوم، توجه بچه‌ها را به آن جلب می‌نماییم و سوره را مرور می‌کنیم.

  1. اگر بخواهیم هنگام تدریس علوم مفاهیم سوره مسد را مرور کنیم، می‌توانیم از «هشدار»‌های کتاب استفاده کنیم. در این بخش‌ها معمولا نکات ایمنی و مواردی که جهت حفظ از انواع آسیب در موقعیت‌های مختلف لازم است رعایت شوند، بیان شده است. مانند هشداری که در درس 9 درمورد گِل بازی و شستن دست‌ها بعد از آن آمده است.
  2. در درس 7 که درمورد سنگ‌هاست، می‌توانیم به بچه‌ها بگوییم استفاده از سنگ‌ها هم مراقبت خودش را می‌خواهد. سنگ‌ها در عین اینکه بسیار زیبا و قابل استفاده‌اند، اما سفت و گاهی تیز هستند و کسی که از سنگ‌ها برای ساخت و ساز استفاده می‌کند باید مراقب باشد که آسیب نبیند.
  3. در درس «چه می‌خواهم بسازم؟» خوب است به بچه‌ها بگوییم اگر می‌خواهیم چیزی بسازیم باید نکات ایمنی را هنگام استفاد از ابزارها، رعایت کنیم.
  4. در درس 10 و 11، «هوا در اطراف ما وجود دارد» و «دنیای سرد و گرم»، می‌توانیم راجع به انواع چهارچوب‌هایی که به منظور جلوگیری از بروز آسیب برای خودمان و آیندگان لازم است رعایت کنیم با دانش‌آموزان گفتگو کنیم و نتایج در امان ماندن از این آسیب‌ها را بیان نماییم. آسیب‌هایی مانند فعالیت داشتن در هوای آلوده، نپوشیدن لباس مناسب هر فصل، عدم توجه به انرژی گرمایی و حفظ آن و … .
  5. در درس 12 «از خانه تا مدرسه» موضوعات بسیاری وجود دارد که به واسطه آن بتوانیم برخی هشدارها را به بچه‌ها بدهیم و آنها را از برخی آسیب‌ها بر حذر داریم. مانند رفت و آمدهایی که در مسیر خانه به مدرسه خصوصا در مسیرهای سخت‌تر انجام می‌شود؛ یا حرکت روی برف که باید به آرامی و با حواس جمع انجام شود؛ یا استفاده از وسایل نقلیه.