برای مرور و تثبیت سوره مبارکه مسد در وجود دانشآموزان، هرجا متوجه یک آسیب شدیم، در صورت لزوم، توجه بچهها را به آن جلب مینماییم و سوره را مرور میکنیم.
- در درس ریاضی هر جا که تمایل به یادآوری سوره مسد داشته باشیم، میتوانیم توجه دانشآموزان را به این نکته جلب کنیم که اگر بلد باشیم عددها را جمع و تفریق کنیم یا خوب بتوانیم بشمریم، بسیاری از کارها را راحتتر و هوشمندانهتر انجام میدهیم و جلوی آسیبهای آن کارها را بگیریم.
- در مدت وقوف روی سوره مسد و یا حتی بعد از آن، اگر در کلاس ریاضی متوجه آسیبی در رفتار دانشآموزان شدیم میتوانیم آن را در قالب داستان، خاطره یا هر قالب دیگری که با فضای کلاس ما همخوانی دارد عنوان نموده و کودکان را از نتایج خوب دور ماندن از آن آسیبها مطلع کنیم.
- در لوحه بخش 11 میتوانیم درباره آسیبهای داخل مدرسه و زمان خروج از مدرسه گفتگو کنیم و به پیشنهادهایی برای جلوگیری از این آسیبها برسیم.
- در لوحه بخش 12 میتوانیم همین گفتگو را درباره آسیبهای هنگام بازی داخل پارک انجام بدهیم.
- یا مثلا در لوحه بخش 13 درباره آسیبهای هنگام نشستن سر سفره یا میز غذا گفتگو کنیم.